top of page

Uke 9 av 14: Sevilla

Mandag 30. Oktober

I dag sto jeg opp veldig tildig for å gå ned på togstasjonen å si hadet til mamma og de. De dro til stasjonen i god tid før toget skulle gå, så jeg hadde 20min der sammen med de. Det var godt å ha god tid til å si hadet, for det var ikke enkelt. Familie er noe av det kjæreste man har, og man merker hvor mye man setter pris på familie når man er borte fra de over en lengre periode. Det var tungt å si hadet til alle sammen, men ekstra tungt å si hadet til mamma. Vi begge gråt ganske så mye før de måtte ta toget. Hele dagen ble litt spesiell og rar med tanke på at jeg nå er vant til å dra å møte de etter jobb, så dagen var litt tung. Derfor slappet jeg av, vasket klær og sov når jeg kom hjem fra jobb. Vi skal til Sevilla i morgen på en halloweenfest, så da var det godt å slappe av hele dagen for å ha energi til morgendagen.

Tirsdag 31. Oktober

På jobb i dag hadde de en felles markering av halloween. Alle klassene (3 åringer - 12 åringer) samlet seg i skolegården for de skulle dele ut premier for beste halloweentegninger. Alle elevene tegnet en tegning om halloween, og det ble trekt en vinner fra hver klasse. For eksempel valgte jeg ut vinneren for gruppen femåringer som Maha jobber med, og hun valgte ut den beste tegningen i gruppen femåringer jeg jobber med. Dette var stor stas for elevene! Etter jobb dro jeg fort hjem, pakket og tok toget til Sevilla sammen med Maha og Natalie. Vi sjekket inn på hotellet vi hadde booket når vi kom dit, slappet av litt der før vi dro ut på shopping. Vi har ute å handlet ganske sent, så når vi kom tilbake til hotellet begynte vi å sminke oss og ha på klær til halloween. Vi dro til er utested som heter Uthopia, hvor vi møtte flere andre Erasmus studenter. Det var utrolig gøy der, og vi koste oss lenge før vi dro tilbake til hotellet.

Onsdag 1. November

Vi våknet ganske sent, så vi måtte være litt raske for å få sjekket ut av hotellet før klokken 12. Vi dro å spiste frokost før vi dro til en venninne av Maha for å legge igjen bagasjen vår. Som jeg kanskje har nevnt tidligere er det fire jenter fra Oslo som er i Sevilla som lærlinger, og de bor til vertsfamilier (de var med på poolpartyet som var i september). To av de bor i samme blokk, så vi la igjen bagasjen til de der og så dro vi til parken María Luisa som ligger like ved blokken de bor i. Det er en utrolig stor og fin park med fine bygninger, fontener og cafeer. Etter vi var i parken dro vi å hentet bagasjen vår før vi tok toget hjem igjen. Vi rakk et tog som gikk rundt klokken fem, noe som var veldig kjekt for neste tog gikk ikke før klokken åtte. Det var godt å komme seg hjem i rett tid så man fikk slappet av og lagt seg tidlig.

Torsdag 2. November - Rolig dag med film, planlegging til jobb og soving

Fredag 3. November

Etter jobb i dag dro jeg hjem for å slappe av. I Sevilla er det et arrangement av en Erasmus student hvor mange studenter skal møtes og dra ut sammen, noe jeg har litt lyst til å være med på. Jeg sendte melding til de andre jentene om noen ikke ville være med, og Ylva ville gjerne bli med! Vi bestemte oss for å ta en spontan tur, så vi bestilte ikke noe overnattingsted eller togbillett på forhånd. Når vi kom til Sevilla, møtte vi en som jeg har møtt tidligere og vi fikk legge bagasjen vår i leiligheten til en student som bor ganske sentralt. Vi ble da med de bort for å møte de andre studentene. De hadde egentlig planlagt å være i en gate hvor det er flere barer, men det gikk ikke helt som planlagt siden det regnet utrolig mye. Vi fant en restaurant hvor vi satt og koste oss før vi dro videre til et utested. Vi ble kjent med mange studenter og jeg møtte også flere som jeg har møtt på de andre arrangementene av Erasmus club. Vi ble en stund på det utestedet før de vi var med dro hjem. Vi satt og i taxien sammen med de og dro videre til Uthopia, hvor vi møtte noen engelske studenter som jeg møtte på poolpartyet i september. Det er utrolig gøy å bli kjent med så mange studenter fra forskjellige land, og de er ofte mye lettere å bli kjent med enn lokalbefolkningen. Vi ble der en god stund, før vi dro for å finne overnattingssted (vi fant et hostel hvor vi overnattet). Ylva dro litt før meg og fant et hostel og sov på, mens jeg ble med ei av studentene fra England og sov på sofaen hennes.

Jeg er veldig lite spontan av meg til vanlig, og liker å ha alt planlagt. Men det er viktig å være litt spontan av og til. Vi har jo vært i Sevilla før, og jeg vet av endel studenter der pluss at der er veldig mange hosteller og hoteller i Sevilla.

Lørdag 4. November

Vi dro på Starbucks for å spise "frokost", noe som var veldig godt! Jeg er utrolig glad i Starbucks og syns de har veldig god mat og drikke der. Etter frokost gikk vi litt rundt i byen og så på bygninger og parker før vi dro å hentet bagasjen vår. Vi bestemte oss for å bli til søndag, så derfor booket vi et rom på hostel og dro dit for å slappe av litt. Middagen i dag ble på Hard Rock Cafe, og der hadde de utrolig god mat! Jeg har aldri spist på de restaurantene før, men har hørt at de er veldig populære. Vi hadde ikke så lyst til å dra ut på en nattklubb idag, siden det er så høy musikk der at det er vanskelig å ha en samtale. Vi ble derfor på Hard Rock Cafe og tok noen drinker der. Det var veldig kjekt å kunne ha en samtale, høre på god musikk og kunne sitte å spise småretter som nachos. Vi dro tilbake til hostellet etterpå, og jeg var så sliten at jeg sovnet med en gang.

Søndag 5. November

Vi våknet i rett tid, da vi måtte sjekke ut fra hostellet før klokken 12. De har bagasjeoppbevaring, så vi la fra oss bagasjen der før vi gikk ut for å spise frokost. Det er veldig kjekt for da slipper man å gå å bære på en bag hele dagen. Som vanlig ble det frokost på Starbucks, hehe! Etter frokosten vandret vi litt rundt om i byen, gikk til en park for å se litt før vi hentet bagasjen og dro mot togstasjonen. Det er utrolig gøy å dra til Sevilla, for det er en veldig fin by med gode shoppingmuligheter, fine parker, bra utesteder og masse studenter å bli kjent med. Men det er også godt å komme tilbake til Jerez og enda ha igjen litt av dagen. Når jeg kom hjem slappet jeg av og spiste før jeg la meg.

Dessverre har jeg tatt veldig lite bilder fra denne uken, men her er de få jeg har:

bottom of page